جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۵/۰۳/۳۰ 
  • کد خبر : ۵۸۳۳
سرپرست واحد فناوری و اطلاعات شهرداری:راه اندازی سرور دسكتاپ مجازی كاربران بطور آزمایشی


یاراحمدی سرپرست واحد فناوری اطلاعات شهرداری ازراه اندازی سرور دسکتاپ مجازی کاربران بطور آزمایشی بگونه ای که پس از انجام فاز آزمایشی این پروژه کاربران بطور مستقیم وازطریق دسترسی ریموت به سرور های مربوطه متصل شده وشهرداری ازخرید سخت افزارکیس برای کاربران مبرا  می گردد ،خبرداد.

ایشان همچنین در گزارشی جهت اطلاع شهروندان عزیز گزارشی از عملکرد حوزه خود را به شرح ذیل اعلام نمود:

به گزارش پورتال جامع شهرداری باغستان:واحد فناوری اطّلاعات شهرداری در راستای اعتلای سطح خدمات الکترونیک و تسریع در ارائه خدمت به شهروندان عزیز اقدام به برنامه ریزی و هدف گذاری در سه سطح کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت نموده است.

درسطح اول امور جاری کاربران و روند ارائه خدمت به شهروندان در دستور کار قراردارد .

در سطح دوم که شامل اهداف میان مدت می شود این واحد اقدام به برنامه ریزی در جهت ارائه سیستم ها و ارتقا عملکرد فناوری در مجموعه شهرداری درطول یک سال را پایه گذاری می نماید.

اهداف بلند مدت شامل ارائه راه کارها در جهت بهبود کلی و نیل به هدف عالی این واحد که رسیدن به ارائه خدمات در بستر یک شهر هوشمند الکترونیک است می باشد .

در این راستا این واحد اقداماتی انجام داده است که مختصری از آن ها به شرح ذیل جهت استحضار و هرگونه بهره برداری به حضور ایفاد می گردد :

1 ـ نظارت بر اسکن الکترونیک تمامی پرونده های شهرسازی شامل زیرساخت و اعمال دسترسی تمامی کاربران بر روی سرور مربوطه .

2ـ اجرای پروژه مجازی سازی سرورها شامل انتقال تمامی سرورهای فیزیکی بر روی سرورهای مجازی جهت مدیریت متمرکز و صرفه جویی در هزینه های مجموعه .

3ـ کلاستر نمودن سرورها به نحوی که دو سرور به این منظور در نظر گرفته شده که همزمان آنلاین بوده و در صورت بروز مشکل برای یکی از سرورها به طور اتوماتیک سرور دوم بدون هیچگونه قطعی سرویس ، تمامی درخواست ها را پاسخگو خواهد بود .

4ـ اجرای پروتکل بکاپ گیری مستمر شامل درنظر گرفتن یک عدد سرور مجزا که به صورت پلان های مستمر روزانه ، هفتگی ، ماهانه اقدام به تهیه نسخه پشتیان از اطلاعات شهرداری  می نماید .

5 ـ اعمال تنظیمات و دسترسی کاربران اتوماسیون اداری به صورت مستمر و روزانه .

6 ـ به روزرسانی دستگاه های ثبت تردد .

7 ـ ایجاد ارتباط آنلاین بین تمامی ساختمان های شهرداری با ساختمان شهرداری مرکز به صورت لینک های بی سیم با کیفیت عالی و ایمن .

8ـ متمرکز کردن تمامی سرویس های خدمات دهی کاربران در شهرداری مرکز به منظور مدیریت یکپارچه و درنهایت اعمال دسترسی به مناطق از طریق سرویس مرکزی .

9ـ راه اندازی سرور ثبت تردد مرکزی به منظور ثبت مولفه های مرخصی و مأموریت و تردد تمامی کارکنان مناطق به صورت آنلاین و یکپارچه با سیستم اتوماسیون مرکزی مستقر در شهرداری مرکز .

10ـ خریداری سرور مالی و انتقال مجموعه نرم افزارهای مالی بر روی سرور جدید .

11ـ نصب و راه اندازی سرویس FTP  سرور به منظور مدیریت فایل ها .

12ـ راه اندازی سیستم ISCSI  به منظور تسریع در انتقال دیتای بین سازمانی .

13ـ نصب و راه اندازی سرور Freenas در بستر لینوکس به منظور مدیریت فایل ها و اطلاعات سازمانی.

14 ـ اجرای سیستم پشتبان گیری نقطه به نقطه در چندین ساختمان به منظور حفظ امنیت اطلاعات در مواقع بحرانی .

15 ـ پشتیبانی و نظارت بر دوربین های شهری و ارتقاء عملکرد این دوربین ها .

16 ـ برگزاری جلسات راهبردی و کاربردی در محور فناوری اطلاعات با شرکت های مختلف .

17 ـ پشتیبانی لینک های ارتباطی ساختمان های شهرداری مرکزی بدون نیاز به پیمانکار و نیروی برون سازمانی .

18 ـ لینک ساختمان های تربیت بدنی و سازمان آتش نشانی با شهرداری مرکز و اعمال تنظیمات اتوماسیون اداری برای این دو مجموعه .

19 ـ اجرای شبکه سالن اجتماعات حوزه شهردار .

20 ـ طراحی پروژه شهر الکترونیک به منظور تعریف شهرداری باغستان به عنوان شهرهوشمند الکترونیک درکشور .

21 ـ پشتیبانی روزانه از امورات جاری کاربران شامل رفع ایراد سخت افزاری و نرم افزاری .

22 ـ آموزش مستمر و روزانه کاربران .

23ـ اعمال تعرفه عوارض سالانه شهرداری در سیستم اتوماسیون شهرسازی .

24ـ جداسازی فیش عوارض آموزش و پرورش طبق مصوبات جلسه کارگروه استانداری و اداره آموزش و پرورش استان تهران .

25ـ سیستم برق اضطراری جهت تامین برق سرورهای اصلی درمواقع ضرورت .

26ـ نصب کنسول سازمانی آنتی ویروس به منظور مبارزه با تهدیدات ویروسی و بد افزارها .

27ـ نصب نرم افزاری های انبار و اموال در فاز اول اجرای پروژه مکانیزه نمودن سیستم انبارداری شهرداری باغستان .

28ـ تحقیق درخصوص خرید مجموعه نرم افزار حوزه مالی و دعوت از شرکت های صاحب سبک نرم افزاری جهت ارائه در نمایش نرم افزار .

29ـ قرارداد پشتیبانی نرم افزاری حوزه شهرسازی و اتوماسیون .

30ـ نصب رادیوهای وایرلس پشتیبان به منظور ارتباط پایدار ساختمان شهرداری مرکز با ساختمان های دیگر شهرداری .

31ـ تجهیز و نوسازی سیستم های شهرداری از لحاظ سخت افزاری ونرم افزاری .

32- برگزاری انتخابات خبرگان رهبری ومجلس شورای اسلامی بصورت مکانیزه در سی و شش شعبه شهرباغستان .

33ـ انجام تحقیقات وراه اندازی سرور دسکتاپ مجازی کاربران بطور آزمایشی بگونه ای که پس از انجام فاز آزمایشی این پروژه کاربران بطور مستقیم وازطریق دسترسی ریموت به سرور های مربوطه متصل شده وشهرداری ازخرید سخت افزارکیس برای کاربران مبرا  می گردد . 

ایشان عنوان نمود:درپایان مفتخر است به استحضار برساند پیشرفت شهرداری باغستان درحوزه فناوری اطلاعات با درایت مسئولین شهرداری و پشتکارو سخت کوشی پرسنل واحد فناوری درحدی بوده است که حوزه فناوری اطلاعات شهرداری باغستان بعنوان یک الگو و چشم انداز برای شهرداریهای کشور مطرح گردیده و بازدیدهای صورت گرفته خود گواه این مطلب می باشد .


 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0